Lite nyheter – Sista ”offseasondagen” – Träning.

Lite nyheter från Swedish Supplements:
01F#cked Up i Sour Cola-smak dvs, inte testat än själv men blir spännande.

02Ny Proteinline i Swedish Supplements sortiment!

Och ja, idag är sista dagen ”Offseason”, utgångsläget är drygt hundra kilo i en form motsvarande min dietstart inför SM2014 men något kilo eller två tyngre. (kanske något hårdare också)
Så imorgon blir det inga avrundningar, och lördagar kommer inte handla om några heldagar med fri kost heller.
Når jag veckans mål = ett frimål
Når jag det inte = tuffa vidare.

Större cheats än så kommer jag inte ha, möjligen blir det strikta refills när man börjar bli hård på riktigt men det är något jag kommer bolla med mina extraögon Johannes.
I övrigt sköter jag kost/cardio/träning själv, men Johannes är ovärderlig i form av erfarna ögon och bollplank. (Eshak)

Dagens träning – Björn sällskapade.
Bröst/lite axelkomplettering och Triceps.
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

City – Benträning med Alva.

Har tidigare coachat Viktor Andersson, nu är det hans tjejs tur (eller ja Viktor kanske hinner med en tävling till innan Alva debuterar).
Hur som helst, blir offseasoncoachning och sen hjälp under tävlingsdiet, detaljerna bestämmer vi i samråd senare och det blir långsiktigt.

Hur som helst, vi möttes upp på Nordic Wellness nere i city och efter drink, formkoll och coachsnack så kvaddades benens muskelfibrer och det känns verkligen av nu.

Benspark
Benpress 15-10-5 reps, tio sek vila i anspänt läge mellan dom seten.
Sumoböj med hantel – drop på varje set.
Adductor/abductor (utåt för gluteus)
Benpress magasin – 15-15-15reps per set med korta pauser.
Sittande legcurl
Sittande enbens legcurl
Glute/Hamraise i kabel
Raka mark i smith, lätt lätt med kontakt.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Och så vart det måndag igen, härligt!

En annan är ju ledig hela veckan så, slutade jobba imorse.

Mötte upp Glenn på gymmet tidigare, sänkte min drink och på mitt schema stod rygg/biceps men eftersom det blir lite kortare träningsvecka så blev det rygg och sen hela armarna supersetade.

Row
Lowrow
Sittande enarmsrodd
Kronlyft (fick testat lite, vare sig mark eller kronlyft har ju vart på repertoaren på många år. Men nu har jag börjat köra lite kron i takt med att ländryggen/höften blivit bättre. Upp till 230 här bara för att känna på det)
Breda latsdrag
Smala Latsdrag
Pulldown Sterling
Pushdown supersetat med lats-pushdown (eller vad nu övningen kallas)
Repextension supersetat med hantelcurls
Sittande hantelextensioner supersetat med Stångcurl
Sittande repcurl supersetat med omvänd pushdown enarms

1 2 3 4 5 6 7 8 9